Як обрати сімейного лікаря: МОЗ оприлюднило інструкцію

Вітаємо на офіційному сайті!

Як обрати сімейного лікаря: МОЗ оприлюднило інструкцію

17.01.2018 МОЗ інформує Новини 0

 

Українці можуть уже шукати собі лікаря первинної ланки, у якого будуть обслуговуватися з початком медичної реформи.

Обрати фахівця можна незалежно від місця реєстрації пацієнта, проживання чи сплати за обслуговування. Приписна кампанія пацієнтів до лікарів вже триває в пілотному режимі, повідомляє

сайт Міністерства охорони здоров’я.

Як обрати сімейного лікаря: МОЗ оприлюднило інструкцію “Тепер медична допомога не прив’язана до місця прописки, проживання чи розміру хабара. Кожен українець може вибрати терапевта, педіатра, або сімейного лікаря у будь-якому медичному закладі, а гроші за ваше медичне обслуговування заплатить держава. Поки приписна кампанія (процес вибору лікаря і укладення договорів) триває у пілотному режимі. А дата початку всеукраїнської кампанії буде визначена після того, як закон №6327 підпише Президент”, – йдеться у повідомленні.

Перший принцип, за яким потрібно обрати терапевта чи сімейного лікаря – власне бажання пацієнта обслуговуватися саме в цього конкретного спеціаліста. Якщо той спеціаліст, у якого пацієнт обслуговувався до цього часу, влаштовує, то угоду можна укласти з ним. Якщо пацієнт бажає змінити лікаря, при пошуку нового спеціаліста варто врахувати рекомендації родичів, знайомих. Також інформацію про лікарів первинної ланки можна отримати безпосередньо в реєстратурі медзакладу або в місцевому відділі охорони здоров’я.

Наступним кроком є укладання декларації з лікарем. Заклади первинної меддопомоги, в яких працюють сімейні лікарі, підписують контракт із Національною службою здоров’я, а пацієнти – декларацію з тими лікарями, яких самі собі обрали.

Декларація підписується безстроково. З іншого боку, якщо пацієнту не сподобалося обслуговування у фахівця, він у будь який час може укласти  угоду з іншим лікарем. Для укладення угоди знадобляться паспорт та ідентифікаційний код. Для підписання декларації з педіатром – свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) обох його батьків або опікунів.

Лікар вносить дані пацієнта в систему і роздруковує декларацію у двох примірниках (один із них залишається у вас), – і з цього моменту ви можете звертатись до лікаря у будь-який час.

У МОЗ наголошують, що перед підписанням  потрібно уважно перевірити декларацію (ІНСТРУКЦІЯ щодо заповнення Декларації про вибір лікаря первинної медичної допомоги).

“Декларація з’явиться в системі після подвійної авторизації: лікар попросить назвати код, який надійде вам СМС-повідомленням. Якщо ж у вас немає мобільного телефону, лікар сфотографує чи відсканує ваші документи, щоб долучити їх до декларації. Тільки після цього декларація з’явиться у системі”, – повідомляють у МОЗ. Зразки декларації  доступні  за посиланням.

На випадок відпустки або хвороби у вашого лікаря має бути заміна — інший лікар первинної ланки або черговий заклад первинної медичної допомоги. Якщо пацієнту знадобиться допомога, а він знаходиться в іншому місті, то можна звернутися до найближчого закладу первинної медичної допомоги.

Один лікар може обслуговувати максимум 2 тисячі пацієнтів. Виняток можуть складати ситуації, наприклад, коли лікар працює в селі, де проживає більше 2 тисяч людей.

До лікаря первинної ланки пацієнт може звертатися з будь-якими питаннями, пов’язаними із здоров’ям. У разі своєчасного звернення більшість проблем із здоров’ям можуть бути вирішені на рівні первинної ланки. Крім безпосереднього обстеження і лікування, лікарі первинної ланки будуть також видавати направлення до вузькопрофільних спеціалістів, виписувати рецепти на ліки, в т.ч. які підпадають під програму “Доступні ліки” (безкоштовні ліки в аптеці, за які платить держава), та будь-які медичні довідки, наприклад, до басейну тощо.